Kalkulator BMI

BMI jest to wskaźnik masy ciała, który ocenia czy posiadasz niedowagę,nadwagę lub czy Twoja waga jest optymalna. Niestety do obliczenia BMI wykorzystywana jest tylko Wasza waga oraz wzrost, w związku z powyższym, nie jest to do końca precyzyjne. Na przykład kulturysta może mieć wysoki wskaźnik BMI, którzy wskaże mu, że jest otyły. Przyczyna jest fakt, iż wskaźnik BMI nie obejmuje masy mięśniowej. Przeciwnie osoby starsze z niewielką ilością mięśni pod względem zdrowia mogą być otyle, chociaż BMI może wskazywać wagę optymalną. Dlatego też za pomocą BMI ustalamy ogólny poziom ryzyka dla zdrowia, niż rzeczywisty stan organizmu pod względem jakości jego składu, proporcji oraz kondycji. Oprócz BMI powinniśmy dowiedzieć sięrównież , obok pomiarów ciała, skład ciała ( pomiar mięśni oraz tkanki tłuszczowej ), metaboliczny typ oraz wrodzone skłonności. 

W tym miejscu dowiesz się jakie zagrożenia Ci grożą. 

Oblicz swój BMI

 

BMI jest jednym z parametrów, które może być wykorzystywane do określenia optymalnej wagi, nie jest jednak wiarygodny. Dlatego przyjdź do naszego oddziału, gdzie nasz specjalista pomoże Ci sprawdzić idealną masę ciała. 

  • BMI < 16,50 Poważne niedożywienie

    Uwaga! Mogą Ci grozić problemy zdrowotne. Organy nie są w stanie odpowiednio pracować, występuje obniżona odporność jak i również zdolność organizmu do regeneracji oraz radzenia sobie z codziennym stresem jest zmniejszona. Kobietom grozi również brak miesiączki a tym samym niepłodność. Możesz mieć również problemy psychologiczne. Jesteś bardziej podatni na infekcję oraz wypadanie włosów. Korzystne będzie gdy przybierzecie na wadze kilka kilogramów. Doradzimy Ci jak przybrać na wadze właśnie tyle aby nie groziło Ci niebezpieczeństwo oraz abyś poczuł się lepiej. 

    Chcę zapisać się na indywidualne konsultację.

  • BMI 16,51 - 18,5 Niedowaga

    Uważasz, że odżywiasz się zdrowo? Prawdopodobnie masz zaburzenie żywieniowe lub inny poważny problem zdrowotny. Doradzimy Ci jak prawidłowo jeść oraz jak uzyskać zdrową wagę ciała. Poczujesz się lepiej!

    Chcę zapisać się na indywidualne konsultację.

  • BMI 18,51 – 25,0 Idealna waga

    Gratulujemy! Twoje BMI jest w bezpiecznej strefie. Aby utrzymać kondycję, lepiej zrozumieć zasady zdrowej diety oraz przede wszystkim aby uniknąć ryzyka związanego z postępującym wiekiem oraz ryzyka osteoporozy, zachęcamy do konsultacji z naszym specjalistą do spraw żywienia. 

    Chcę zapisać się na indywidualne konsultację.

    Po kompleksowej analizie Waszego ciała pomożemy wyrównać Ci poziom tkanki tłuszczowej oraz masy mięśniowej tak abyś czuł się jeszcze lepiej. 

  • BMI 25,1 – 30,0 Nadwaga

    Uważaj! Problemy zdrowotne już pukają do drzwi i nadszedł czas aby ponownie ocenić swój styl życia. Zalecamy zmienić nawyki żywieniowe lub dodać ćwiczenia. Umiarkowana nadwaga nie zwiększa zagrożenia dla zdrowia, zwłaszcza tych osób, które posiadają takie predyspozycje genetyczne. Nadwaga jest pierwszym krokiem do poważnych chorób takich jak cukrzyca, choroby serca czy zawał serca. Nawet niewielka nadwaga może osłabić Twój układ odpornościowy. 

    Chcę zapisać się na indywidualne konsultację.

  • BMI 30,1 – 35,0 Umiarkowana nadwaga

    Jesteś w niebezpieczeństwie! Prawdopodobnie już odczuwasz ból pleców, stawów oraz doskwierają Ci problemy związane z kamieniami żółciowymi w jelitach. Z postępującą nadwagą ryzyka te ulegają zwiększeniu. Nie czekaj i już zacznij tracić kilogramy. Jeśli nie masz pewności jak to zrobić, skorzystaj z pomocy naszego specjalisty ds. żywienia. Pomoże Ci stworzyć indywidualny jadłospis według Twojego typu metabolicznego. 

    Chcę zapisać się na indywidualne konsultację.

  • BMI 35,1 – 40,0 Średnia nadwaga

    Masz poważny problem! Zagrożenia dla zdrowa są bardzo wysokie. Cierpisz na nadwagę połączoną z podwyższonym poziomem cholesterolu oraz bardzo wysokim ciśnieniem krwi! Prawdopodobnie będą dolegać Ci choroby serca, naczyń krwionośnych lub nawet cukrzyca. Cierpi oczywiście Twój kręgosłup oraz stawy, które są przeciążone. Dlatego też, gdy tylko to możliwe należy obniżyć wagę. Zmieńcie nawyki żywieniowe i uzbrójcie się w cierpliwość. Proces trwałej utraty wagi trwa znacznie dłużej niż tydzień, to długotrwałe zadanie, nawet na kilka miesięcy. Zdecydowanie potrzebujesz profesjonalnej pomocy. Skontaktuj się z naszym specjalistą ds. żywienia. 

    Chcę zapisać się na indywidualne konsultację.

  • BMI 40,1bądź większe  Znaczna nadwaga

    Zabijacie się! Na pewno odczuwasz znaczne problemy zdrowotne. Grożą Ci problemy zagrażające życiu – sercowo-naczyniowe, cukrzyca oraz rożne odmiany nowotworów np. rak piersi u kobiet czy rak prostaty u mężczyzn. Jeśli chcesz pozbyć się tych problemów lub uniknąć innych szukaj profesjonalnej opieki eksperta.

    Chcę zapisać się na indywidualne konsultację.

Kalkulator tętna

Nasz kalkulator tętna pomoże Ci określić, jakie tętno jest najlepsze dla wykonywanych przez Was ćwiczeń, kiedy spalacie najwięcej tłuszczu, oraz kiedy zwiększa się Wasza wydajność. 

Oblicz swoje tętno 

Pomiar tętna spoczynkowego 

Pomiar tętna spoczynkowego należy przeprowadzić tuż po przebudzeniu, najlepiej będąc w łóżku. Koniecznie będziemy potrzebować do tego stoper. Pomiar wykonujemy na tętnicy szyjnej poprzez umieszczenie palca wskazującego oraz środkowego. Nie używaj zbyt dużego nacisku na tętnicy ponieważ może to spowodować obniżenie tętna. Policzccie liczbę uderzeń serca na minutę 

 

Športujete? Chcete vedieť, ako môže strava ovplyvniť Váš výkon? Navštívte našu pobočku.

  • Udržujúce / regeneračné pásmo (55% - 65% TF)

    Pohybové aktivity vykonávame v intenzite max. do 65% TF. Fyzická aktivita v tomto pásme je ideálna pre zahriatie organizmu pred samotným tréningom. V tomto pásme tiež najlepšie regenerujete. Nízke zaťaženie umožnuje veľmi dobré prekrvenie svalov, dostatočný prísun kyslíka a energie. Telo tiež efektívne odbúrava odpadové látky.

    Pásmo spaľovania tukov (65% - 75% TF)

    Pohybové aktivity na úrovni 65-75% TF patria medzi základné a najrozšírenejšie tréningové metódy, pri ktorých rozvíjate a ak ste pokročilý(á) udržujete základnú vytrvalosť a aeróbne procesy organizmu. Napr. beh v tejto intenzite je základným stavebným kameňom pre bežcov všetkých výkonnostných úrovní. Z pohľadu energetického krytia požiadaviek jasne prevládajú tuky, to znamená, že v tomto pásme spaľujete tuky, takže chudnete!

    Pásmo rozvíjajúce / trénujúce (75% - 90% TF)

    Tréning v tejto intenzite (75-90% TF) ešte viac rozvíja základnú vytrvalosť a aeróbne procesy, a to najmä v prvej polovici zóny. V intenzite do 80% TF posilňujete nielen činnosť srdca, ale aj pľúca. Zlepšuje sa totiž ich schopnosť transportovať kyslík do krvi a naopak odvádzať oxid uhličitý z krvného obehu. V tejto intenzite začínate spaľovať aj cukry. Svaly sa ešte výrazne nezakyseľujú.

    Pásmo zvyšovania výkonnosti (nad 90% TF)

    V pásme nad 90% TF sa pohybujú predovšetkým tí, ktorí majú výkonnostné ambície. Tréningy tohto typu zvyšujú maximálnu spotrebu kyslíka, v metabolizme už jasne prevažujú cukry nad tukmi. Pri tejto intenzite trénujete odolnosť organizmu voči zakysleniu vnútorného prostredia v dôsledku narastajúcej koncentrácie laktátu. V poslednej dobe sa však často odporúčajú vysokointenzívne tréningy aj ľuďim, čo chcú schudnúť (samozrejme ak majú dobrý zdravotný stav).

    Chcem sa objednať na osobnú konzultáciu.

SUNKINS

SUNKINS

origin@sunkins.pl
+48 696 492 711


zarezerwuj termin